Etkinlik : 2018 Klasik Kitap Okuma Maratonu #Kom2018

by - Ocak 09, 2018


Merhabaaa !!
Klasiklerin hepsini okumuş olmak hepimizin hayalidir sanırım ama şu ya da bu şekilde bir bahane bularak da kaçıyoruz hep . Sanırım 'Okuyan Muggle' da bunu farketmiş olacak ki 3 yıldır bu etkinliği sürdürmekte . Ben bu etkinliği 2017'de duymuştum ve 2018'e girdiğimiz ilk andan itibaren devam edip etmeyeceğine dair bir işaret bekledim . Bu arada etkinliğin detaylarına 'şuradan' ulaşabilirsiniz :)

Kitap listemi oluştururken acaba 2018 Kış Kitap Okuma Şenliği'ndeki klasik kitaplarımı da mı dahil etsem diye düşündüm . (2018 Kış Kitap Okuma Şenliği:Kitap Listem ise 'Şurada') Sonrasında işin kolayına kaçmayayım dedim , yıllık koyduğum kitap okuma hedefimde 50 olunca bu sayıyla paralel olsun dedim ve 16 kitap hedefi koydum kendime :)
Kitaplarımın birçoğu kitaplığımda mevcut . 3-4 tane alacaağım kitaplar var . Kitap listeme geçersek eğer ;

Türk Klasikleri ;
1-Orhan Pamuk / Kırmızı Saçlı Kadın
2-Peyami Safa / Dokuzuncu Hariciye Koğuşu
3-Sabahattin Ali / İçimizdeki Şeytan
4-Sabahattin Ali / Kuyucaklı Yusuf
5-Sabahattin Ali / Kürk Mantolu Madonna
6-Reşat Nuri Güntekin / Dudaktan Kalbe 
7-Reşat Nuri Güntekin / Yaprak Dökümü
8-Reşat Nuri Güntekin / Acımak
9-Oğuz Atay / Tutunamayanlar
10-Oğuz Atay / Tehlikeli Oyunlar

Dünya Klasikleri ;
1-Balzac / Vadideki Zambak
2-Goethe / Genç Werther'in Acıları 
3-Jack London / Beyaz Diş
4-Jack London / Vahşetin Çağrısı 
5-Victor Hugo / Sefiller
6-Dostoyevski / Suç ve Ceza 
7-Jane Austen / Aşk Ve Gurur (Tıklayınız)

*Dünya klasiklerini belirlerken 'Sefiller ve Suç ve Ceza'nın beni zorlayacağını bildiğim için bu bölümü daha az sayıda tuttum . Umarım yıl sonuna kadar hepsini okuyabilirim :) 

Sizin okuduklarınız var mı ? Okuduysanız neler düşünüyorsunuz ? Eğer etkinliğe katıldıysanız lütfen yorum olarak linkini benimle paylaşın , okumayı çok isterim :)
Bir sonraki yazıda görüşürüz :)

You May Also Like

29 yorum

  1. Dünya klasiklerinden ilk dört maddeyi okudum ve hepsi harika eserler, senin de keyifle okuyacağını umuyorum :') Kırmızı Saçlı Kadın benim de okumak istediğim bir kitap aslında, senin yorumunu da merakla bekliyorum. Listeni posta ekliyorum hemen. Katılmana çok sevindim, bol okumalı bir maraton olur inşallah ve harika kitaplar keşfederiz! ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederimmm :) Böyle bir etkinliğin içinde bulunmak beni çok mutlu etti :)
      İnşallahhh güzel bir maraton olur benimde dileğim o yönde :)

      Sil
  2. Senin listen de şahane! Tutunamayanlar'ı eklesem mi eklemesem mi diye çok kararsız kaldım ben. Okuyamazsam hevesim kırılır diye eklemekten vazgeçtim sonra :D Sefiller'i yıllar önce okumuştum ama neredeyse hiçbir şey hatırlamıyorum. Bir de tam metin değildi okuduğum. Yine de olumsuz bir şey hatırlamadığıma göre sanırım keyifle okumuşum :))
    İçimizdeki Şeytan ve Genç Werther'in Acıları benim listemde de var. İkimize de keyifli okumalar diliyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa teşekkür ederimmm :) Ben tutunamayanlar'ı çok aşırı merak ediyorum . Hatta kitaplığımda yok en kısa sürede alacağım :) Sefiller gözümü korkutuyor biraz aslında ama onu da okumayı çok istiyorum :)
      Evet senin listende görmüştüm. Sana da keyifli okumalar :))

      Sil
  3. Güzel kitaplar seçmişsiniz. Sefiller ile Suç ve ceza favorilerim. Türk klasiklerinden de Tehlikeli oyunları okumadım. Onu merak ediyorum ben de.Diğer seçtikleriniz benim severek okuduğum kitapları. Keyifli okumalar dilerim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende listeyi oluştururken en çok merak ettiklerime öncelik tanıdım . Umarım sizde okuyabilme imkanını bulursunuz :) Yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Tebrikler, bloğun güzelmiş, izlemeye aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim , bende size dönüş yapıyorum :)

      Sil
  5. Çoğunu okudum ve listeyi güzel buldum. Kitap okumak kadar güzel bir şey var mı? İyi okumalar şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki de yok :) Çok teşekkür ederimm :)

      Sil
  6. Dokuzuncu hariciye koğuşunu okumuştum niye hatırlayamadım acaba?? Neyse bloğun güzelmiş :)
    Daha daha daha daha çok yazman dileklerimle <3 :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de derin izler bırakmamıştır :) Teşekkür ederimm , inşallah öyle olur benim de isteğim o yönde :)

      Sil
  7. Hello dear, your blog is very nice and I signed up. (#27) Do you want to return the gfc subscription? The gfc bar on my blog is on the right scrolling the Blog page thanks a lot!
    http://casaninnamamma.blogspot.it

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hello :) Thank u :)
      I followed you , goodday :)

      Sil
  8. Kırmızı Saçlı Kadın ile Dostoyevski ölü evinden anılar kitabını okudum,cinayet polisiye idi konusu güzeldi ama :) İyi okumalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Not alıyorum kitabı , Çok teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  9. Keyifli okumalar şimdiden :)

    YanıtlaSil
  10. Umarım tamamlarım :) Bende aksine kendimi daha sorumlu hissediyorum :)
    Yorumun için teşekkürler bu arada :)

    YanıtlaSil
  11. Dokuzuncu Hariciye Koğuşu’nu beğenmiştim diğerlerini ben de okumadım 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okursan eğer fikirlerini alırım :)
      Yorumun için de teşekkür ederim :)

      Sil
  12. Dokuzuncu Hariciye Koğuşunu okudum, psikolojik güzel bir roman. Genç Werther'in Acıları kitabını da okuma niyetim var :) Hepsini okursun inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah okuruz o zaman :) Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  13. Yaşasın kitaplar! :)
    Kitapsız, okumadan olmaz ki... :)
    Hele yanında bir fincan çay veya kahveyle tamam! :)
    Ben de bekliyorum bloguma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa kesinliklee !! Özellikle kahveee :)
      Geldim bilee :)

      Sil
  14. Sabahattin Ali ve Reşat Nuri sevdiğim yazarlar. Onların kitaplarını seveceğini düşünüyorum.

    Oğuz Atay'lar benim listemde de var ama gözüm korkmuyor değil. Özellikle Tutunamayanlar'ı yıllardır erteliyorum. Bu sene okumak istiyorum artık.

    Sefiller kalın olsa da çok güzeldir. En sevdiğim klasiklerden. Suç ve Ceza'yı yıllar önce kötü bir çeviriden okumuştum. Farklı bir yayınevinden tekrar okumak istiyorum.

    İyi okumalar :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabahattin Ali ve Reşat Nuri ne zamandır kitaplığımda ama yaklaşamıyorum pek sanırım Türk Edebiyatı beni biraz korkutuyor , inşallah severim :)
      Oğuz Atay'ı bende senden görüp bende ekleyeyim tanışayım yazarla dedim , benden önce okursan yorumunu bekliyorum :)
      Kalın olması korkutuyor biraz ama bir an önce okumak istiyorum , sende tekrar okuyabilirsin umarım :)
      Teşekkür ederim :)

      Sil
  15. okuduklarımı ve sevdiklerimi söleyim :) yerlilerden reşat nuri ve oğuz atay, aşklarım beniim :) peyami, sabahattin de iyilerden tabi, pamuk hiç okumam, o da ekiple çalışıyor, onbir kişiye yazdırıyor, sonra kendisi topluyor, pamukun romanlarını sevmiyom ama denemelerini çok seviyom :) yabancı listenin tümünü okudum. suç ve ceza ağır tabii, psikolojik, ben dostocu değil tolstoycuyum :) sefiller de çok ağır, bunun filmleri de iyi bak :) londonlar iyi tabii, bunun da filmi var, londonun maritn eden mikemmel bi deee :) werther süper hüzünlü :) balzak, aşığım ona daaaaa :) bak bu listenin starları benceee şunlar :) yani işte üç reşat nuri, iki ovuz atay bi de vadideki balzak :) bi deee, ovuz atayın korkuyu beklerken ah ah o da müthiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reşat Nuri Güntekin'in daha önce kitabını okumuştum bende çok beğenmiştim , Oğuz Atay'la ilk kez tanışacağım bakalım seveceğimi umuyorum . Korkuyu Beklerken kitabını hemen not alıyorumm :)
      Orhan Pamuk'un bu şekilde yaptığını bilmiyordum , çok şaşırdım . Teşekkürler deep , aydınlatıyorsun resmen beni !
      Bende de Tolstoy'un yeri çok ayrıdır . Sanırım bu yazarla çok küçükken tanışmış olmam etken buna :)
      Sefiller ile Suç ve Ceza gözümü fazlasıyla korkutuyor zaten ama bir yandan da çok okumak istiyorum ..
      London'un Martin Eden'i sırada bekliyor beni :)
      Goethe ve Balzac'la da bu kitaplarla tanışacağım :)
      Teşekkürler deep , çok yardımcı oldunn :))

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)
Yorumlarınızı anonim olarak da bırakabilir ve beni bilgilendir butonuna basabilirsiniz :)